Ανακοίνωση

Collapse
No announcement yet.

ΝΕΑ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΑ

Collapse
X
  • Φίλτρα
  • Ώρα
  • Show
Clear All
new posts

  • ΝΕΑ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΚΑ

    Με βαση αρθρο της Καθημερινης ανοιγω το νημα

    Κίσσαβος. Υπάρχει μελέτη για εκπαιδευτικό χιονοδρομικό κέντρο στη θέση «Κάναλος». Εχουν προχωρήσει κάποια έργα υποδομής (διαπλάτυνση του δρόμου από το χωριό Σπηλιά) και έχει ασφαλτοστρωθεί ο δρόμος μέχρι το καταφύγιο του Ορειβατικού Συλλόγου της Λάρισας.
    • Βαρδούσια. Εχει υποβληθεί από τις αρμόδιες υπηρεσίες Προκαταρκτική Περιβαλλοντική Εκτίμηση και Αξιολόγηση, για την οποία η αρμόδια Διεύθυνση του ΥΠΕΧΩΔΕ έχει συντάξει σχέδιο αρνητικής απόφασης. Ωστόσο, σύμφωνα με πληροφορίες, αναμένεται ένσταση από τις τοπικές αρχές οι οποίες επιμένουν.
    • Γραμμένη Οξιά. Οπως μας πληροφόρησε ο κ. Σταμέλλος, υπάρχει απόφαση του Νομαρχιακού Συμβουλίου Φθιώτιδας να προχωρήσει το θέμα. Στο συγκεκριμένο βουνό παρατηρείται το νοτιότερο δάσος οξιάς της Ευρώπης με πλούσια χλωρίδα και πανίδα.
    • Ολυμπος. Το μεγάλο υψόμετρο του μυθικού βουνού -2.917 μ.- εξάπτει τη φαντασία πολλών που οραματίζονται ένα χιονοδρομικό κέντρο που θα μπορεί να λειτουργεί για μεγάλη περίοδο το χειμώνα. Συγκεκριμένα:


    Εχει προταθεί η δημιουργία Χιονοδρομικού Κέντρου στη θέση Βρυσοπούλες, στην πλαγιά του βουνού στα όρια του δήμου Ελασσόνας, όπου βρίσκονται οι χιονοδρομικές εγκαταστάσεις του στρατού. Ο χωμάτινος, άσχημος δρόμος που εξυπηρετούσε τις ανάγκες του στρατού διαπλατύνθηκε και ασφαλτοστρώθηκε χωρίς περιβαλλοντική μελέτη, μας λέει ο Γιώργος Κιτίδης, εκπρόσωπος του Ομίλου Φίλων Βουνού και Θάλασσας στην Αικατερίνη. «Το περασμένο καλοκαίρι ήρθε προς συζήτηση στο Φορέα Διαχείρισης του Εθνικού Δρυμού επενδυτική πρόταση μεγάλου κατασκευαστή για δημιουργία χιονοδρομικού στη θέση Λιβαδάκι. Δηλαδή μέσα στην καρδιά του πυρήνα του δρυμού. Η απόφαση ήταν τελικά ομόφωνα αρνητική. Αλλά είναι δυνατόν να συζητάμε για ένα τέτοιο ενδεχομένο...», απορεί ο κ. Κιτίδης, προσθέτοντας ότι πρόσφατα έγινε μία ακόμα κρούση στον Ολυμπο. Ρωσικός επενδυτικός όμιλος ενδιαφερόταν για την «αξιοποίηση» 1.000 στρεμμάτων στη θέση Γελλαδαριές, 6 χιλιόμετρα βόρεια του χωριού Καρυές, με τη δημιουργία ενός ολόκληρου θερέτρου που θα είχε από spa, καζίνο μέχρι και χιονοδρομική πίστα 32 στρεμμάτων.

    • Βελβεντό Κοζάνης. Τα σχέδια για νέο χιονοδρομικό στα Πιέρια Ορη υπάρχουν πάνω από δέκα χρόνια. Αν υλοποιηθεί θα είναι μία από τις μεγαλύτερες τουριστικές επενδύσεις, ύψους 30. εκατ. Προς το παρόν, κανένα έργο δεν έχει ξεκινήσει.
    • Ζήρεια. Στην περιοχή υπάρχει ήδη σε μία έκταση 40 στρεμμάτων το «Αθλητικό Κέντρο Ζήρειας» με ένα baby lift, έναν συρόμενο αναβατήρα, ένα σαλέ κι ένα μεγάλο πάρκινγκ.
    • Σενάρια για νέα Χ.Κ. έχουν ακουστεί και για το όρος Τριγγία των Τρικάλων, στη νότια πλαγιά της Γκαμήλας στην οροσειρά της Τύμφης και στον Γράμμο, που καιγόταν το προηγούμενο καλοκαίρι.http://www.kathimerini.gr/4dcgi/_w_articles_kathcommon_0_06/11/2007_1287044


    Σχολιο μου, μερικες φορες το παρακανουν καποιοι, μπορει να γινουν ΧΚ. οργανωμενα διχως να σκοτωνουν το περιβαλλον, ποσο σκοτωνουν τα Χ.Κ. και οχι τα λιγνοεργοστασια της ΔΕΗ ή αλλες ενεργειες και πολυ συχνα τα ΧΚ. ειναι σε υψομετρα που δεν υπαρχουν δαση. Μην ειμαστε υπερβολικοι, αν θελουμε λυσεις ας αρχισουμε με το περιορισο των Ι.Χ. στις πολεις και την ενισχυση των ΜΜΜ, το προβλημα εκει ειναι κυριως.




    "

  • #2
    Epesa tuxaia panw se auto psaxnodas sto net....exei kaneis na dosei perissoteres plirofories?

    Του Βαγγέλη Γκιάτα

    Πράσινο φως φαίνεται να άναψε για το χιονοδρομικό κέντρο Κλεινοβού στο όρος Τριγγία στο Δημοτικό Διαμέρισμα Κλεινού, σύμφωνα με τον Δήμαρχο κ. Ζαχαράκη.
    Ο κ. Ζαχαράκης, αποκάλυψε ότι το πρόβλημα που υπήρχε με την χρηματοδότηση χιονοδρομικών κέντρων επιλύθηκε.
    Η δέσμευση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά για λύση όταν πέρασε από την Καλαμπάκα, πριν λίγες εβδομάδες.
    Το χωροταξικό πρόβλημα επιλύθηκε και ο Δήμος ήδη άρχισε να κάνει τα τοπογραφικά της περιοχής.
    Ο Δήμος σίγουρα δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει πλήρως το έργο και έτσι ως δείχνουν τα πράγματα αυτό θα κατασκευαστεί σε συνεργασία με ιδιώτες.
    Ο Δήμαρχος πάντως δημοσιοποίησε και τις προτάσεις που υπάρχουν για χρηματοδότηση.
    Η αρχική σκέψη ήταν να γίνει χιονοδρομικό κέντρο, σκι λιφτ, αλλά και ένα ξύλινο χωριό, με 80 μεζονέτες όπως και ξενοδοχειακή μονάδα. Η πρόταση αυτή άγγιζε τα 32 εκατ. ευρώ και ως φαίνεται απομακρύνεται η υλοποίησή της.
    Η δεύτερη πρόταση αφορά μικρότερες εγκαταστάσεις και κόστος κατασκευής 15 εκ. ευρώ.
    Η τρίτη πρόταση σχετίζεται με μια μικρότερη επένδυση ύψους 6 εκ. ευρώ.
    Και τέλος αν η χρηματοδότηση δεν είναι γενναία να κατασκευαστεί ένα κέντρο εκμάθησης χειμερινών σπορ.
    Οι δύο τελευταίες προτάσεις φαίνεται ότι είναι πιο κοντά στα σχέδια υλοποίησης.
    Ο κ. Ζαχαράκης είπε ακόμη ότι αυτή τη στιγμή είναι ευνοϊκή η κατάσταση από το γεγονός ότι ο υπουργός του Νομού κ. Χατζηγάκης είναι διατεθειμένος να βοηθήσει.
    Υπάρχουν όμως και κάποιοι που δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία του Δημάρχου.
    Ο πρώην πρόεδρος Κλεινού κ. Κωστίκας θεωρεί ότι όλα όσα δημοσιοποίησε ο Δήμαρχος είναι λόγια-λόγια, και ότι τελικά δεν θα γίνει τίποτα αφού 5 χρόνια τώρα δεν έγινε κάτι.
    Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Ζαρόπουλος δυσπιστεί και αυτός με τα λεγόμενα του Δημάρχου καταγγέλλοντάς τον για ψεύτικες υποσχέσεις.
    Ο πρώην πρόεδρος του χωριού Πίσπας Χρήστος είναι πεπεισμένος ότι η υπόθεση χιονοδρομικού κέντρου Τριγγίας είναι θέμα χρόνου να υλοποιηθεί. Απορρίπτει το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν έγινε τίποτα και αναφέρει μια σειρά έργων (ρευματοδότηση) που πραγματοποιήθηκαν.
    Το σίγουρο είναι ότι η λειτουργία τέτοιου κέντρου στην περιοχή θα αναπτύξει όλη την επαρχία Καλαμπάκας. "

    Σχολιασμός


    • #3
      Αρχική Δημοσίευση από amateur11
      Μην ειμαστε υπερβολικοι, αν θελουμε λυσεις ας αρχισουμε με το περιορισο των Ι.Χ. στις πολεις και την ενισχυση των ΜΜΜ, το προβλημα εκει ειναι κυριως.

      Επίσης, μια καλή αρχή θα ήταν και ο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΙΧ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ.

      Είναι αδιανόητο να πρέπει να φτάσεις στα 1750 μέτρα με το ΙΧ και σε ορισμένες περιπτώσεις και ψηλότερα, για να κάνεις σκι. Σε καμία από τις χώρες με παράδοση και άρα γνώση στον τομέα της ανάπτυξης του βουνού, δεν συμβαίνει αυτό. Αντίθετα, σε όλα τα ΧΚ της χώρας μας πρέπει να πας με ΙΧ ως τις πίστες, ενώ είναι σχετικά απλό να γίνουν έργα ώστε να μεταφέρεται ο κόσμος στις πίστες από χαμηλό σχετικά υψόμετρο με τελεφερίκ.

      Χαρακτηριστικά αναφέρω τα περίφημα πλέον σχέδια για τηλεκαμπίνα στον Παρνασσό από τη βορινή πλευρά ή και από το Λιβάδι, και βέβαια την επέκταση του Οδοντωτού σιδηροδρόμου από τα Καλάβρυτα μέχρι το ΧΚ Χελμού.

      Το ΙΧ στο βουνό είναι η μεγαλύτερη δυνατή όχληση για το περιβάλλον, και τα Σαββατοκύριακα τα ΙΧ που ανεβαίνουν είναι χιλιάδες. Και τα λεωφορεία αρκετά.

      (Ως γνωστόν όμως, η τωρινή ηγεσία του υπουργείου απαξιώνει τα μέσα μαζικής μεταφοράς σταθερής τροχιάς σε πόλη και ύπαιθρο -τρένο- και προτάσσει την χρήση του ΙΧ -φτιάχνει μόνον δρόμους)

      Σίγουρα το κόστος τέτοιων έργων είναι ένας παράγοντας προς συζήτηση, όμως το κράτος δυστυχώς έχει δείξει διάθεση ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ της χιονοδρομίας και του ορεινού τουρισμόυ, παρόλο που ο εκάστοτε υπουργός προσπαθεί να πείσει για το αντίθετο.

      Τρανό παράδειγμα το γεγονός πως προτίμησε να προσφέρει «το πιο σύγχρονο τελεφερίκ της Ευρώπης» στο ΚΑΖΙΝΟ της Πάρνηθας, ενώ το μεγαλύτερο ΧΚ της χώρας, ο Παρνασσός, το καμάρι του Κ. Καραμανλή, διαθέτει ακόμα αναβατήρες από το 1977 (!!!) ενώ ο πιο σύγχρονος είναι πλέον 15 ετών.

      Πιάνομαι λοιπόν από αυτό το θέμα για να ανοίξω το μεγάλο θέμα της ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ του χειμερινού τουρισμού από την πολιτεία. Η μεγάλη ταλαιπωρία (ΙΧ μέσα στα χιόνια ως τα 1800 μέτρα), η συμφόρηση αυτοκινήτων και το μποτιλιάρισμα στους κακούς δρόμους και τα ανεπαρκή parkings, οι πεπαλαιωμένοι, αργοί, άβολοι και ίσως επικίνδυνοι αναβατήρες, και φυσικά οι ακριβές τιμολογιακές πολιτικές χωρίς αντίκρισμα ΟΔΗΓΟΥΝ ΤΟΝ ΠΟΛΥ ΚΟΣΜΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ ΒΟΥΝΟ.

      Πολλοί είναι οι Έλληνες χιονοδρόμοι που συστηματικά πια φυλάνε τις ελεύθερες μέρες τους και τα χρήματά τους για μία ή 2 εβδομάδες το χρόνο στο εξωτερικό (όπως ο γράφων) ή περνάνε τα σύνορα και κατευθύνονται στα απείρως πιο σύγχρονα ΧΚ των γειτονικών μας χωρών (Βουλγαρία και εσχάτως Σκόπια).

      Η συρρίκνωση της εγχώριας αγοράς χιονοδρομίας είναι αισθητή. Μεγάλα καταστήματα ειδών σκι, με παράδοση στο χώρο κλείνουν υποκαταστήματα και στεγάζονται πλέον σε... υπόγεια. Παράδειγμα τρανταχτό υπάρχει στην Αθήνα, ας μην αναφέρουμε ονόματα όμως.

      Πριν 15-20 χρόνια άπειρος κόσμος έκανε σκι περιστασιακά ή πιο τακτικά. Τα τελευταία χρόνια τείνουμε να μείνουμε πια εμείς κι εμείς που ανεβαίνουμε τακτά στο βουνό. Όλοι μου οι παιδικοί φίλοι με τους οποίους ανέβαινα παλιά για σκι το έχουν πλέον εγκαταλείψει, σε ηλικία 30+ ετών, μια ηλικία που είναι η πιο παραγωγική και η οποίοι άνθρωποι είναι εκείνοι που θα έφερναν και τα παιδιά, το μέλλον, στο βουνό.

      Ας ανοίξουμε λοιπόν εδώ τον ΦΑΚΕΛΟ ΑΠΑΞΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΧΙΟΝΟΔΡΟΜΙΑΣ στην Ελλάδα από την πολιτεία.

      Ποιες είναι οι λύσεις? Νέα κέντρα και αδιαφορία για τα παλαιά? Αναπαλαίωση των μουσειακών αναβατήρων στα μεγάλα παλαιά κέντρα? Εξωτερικό???
      Over and out.

      Σχολιασμός


      • #4
        [/QUOTE]

        Επίσης, μια καλή αρχή θα ήταν και ο ΠΕΡΙΟΡΙΣΜΟΣ ΤΩΝ ΙΧ ΣΤΟ ΒΟΥΝΟ.

        Είναι αδιανόητο να πρέπει να φτάσεις στα 1750 μέτρα με το ΙΧ και σε ορισμένες περιπτώσεις και ψηλότερα, για να κάνεις σκι. Σε καμία από τις χώρες με παράδοση και άρα γνώση στον τομέα της ανάπτυξης του βουνού, δεν συμβαίνει αυτό. Αντίθετα, σε όλα τα ΧΚ της χώρας μας πρέπει να πας με ΙΧ ως τις πίστες, ενώ είναι σχετικά απλό να γίνουν έργα ώστε να μεταφέρεται ο κόσμος στις πίστες από χαμηλό σχετικά υψόμετρο με τελεφερίκ.

        [/QUOTE]

        Δυστυχώς πολλά από τα οποία υπάρχουν στο εξωτερικό δεν είναι να δυνατόν να εφαρμοστούν στην χώρα μας.
        Εαν παρατηρήσουμε την μορφολογία των ’λπεων θα δούμε ότι υπάρχουν κοιλάδες (πλάτους μερικών χιλιόμετρων ) με ήπια κλήση μέσα από τις οποίες περνούν οι δρόμοι τους .
        Γύρω από αυτές υπάρχουν οι ορεινοί όγκοι μεγάλης κλίσης . Σε διάφορα σημεία υπάρχουν τα χωριά και τα χιονοδρομικά (χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι ότι πολλά χιονοδρομικά των ’λπεων συνδέονται με σιδηροδρομικό δίκτυο ). Δεν συμβαίνει το ίδιο και στην χωρά μας , για να φτάσουμε στο σημείο που βρίσκονται τα ΧΚ πρέπει να διανύσουμε μεγάλες αποστάσεις σε βουνά με χαμηλά υψόμετρα (δηλαδη στροφές , ανηφόρες , κατηφόρες ). ’ρα η σύνδεση των ΧΚ με χαμηλότερα σημεία είναι ανέφικτη (εκτός ελάχιστων εξαιρέσεων).

        Σχολιασμός


        • #5
          καλα ας ειχαν οι ελβετοι τα βουνα μας και θα σ'λεγα εγω τι θα καναν θα ενωναν τον παρνασσο με το καιμακ με τελεφερικ και τον ολυμπο με τον χελμο.ολα γινονται παιδια απλως η ελβετια οπως εχουμε ξαναπει εχει μονο τις αλπεις ουτε παραλιες εχει ουτε τπτ γιαυτο και κοιταει να αξιοποιησει αυτα που εχει!δεν θα μπορουσε δλδ ενα τερας τελεφερικ να ενωνει την αμφικλεια με το χκ παρνασσου?

          Σχολιασμός


          • #6
            Στην Πάρνηθα για να πα να παίξει ο ελληνάρας τζόγο μια χαρά έγινε το σούπερ τελεφερίκ.

            http://www.youtube.com/watch?v=BTdtO8DGDMwEdited by: zink_titanum
            Over and out.

            Σχολιασμός


            • #7
              Τελεφερίκ τεράστια , που να ενώνουν κορυφές , να μεταφέρουν πάρα πολλά άτομα , να έχουν ελάχιστους πυλώνες , τρομερά γρήγορα κατασκευάζονται τα τελευταία χρονιά . Πριν δεν υπήρχαν ούτε στα ΧΚ του εξωτερικού . Σημαντικό μέρος του κόστους των κατασκευών αυτών είναι το κόστος της τεχνογνωσίας . Εαν δεν διαθέτουμε την τεχνογνωσία τότε την πληρώνουμε πάρα πάρα πολύ ακριβά. Κάποιοι βλάκες βλέπουν τα ΧΚ μόνο σαν μέρη διασκέδασης που δεν προσφέρουν τίποτα σημαντικό . Οι αυστριακοί και όλοι οι υπόλοιποι ξέρουν να κάνουν σκι αλλά και κατασκευάζουν lift , να σκάβουν βουνά κτλ. Όταν εμείς οι Έλληνες (οι εξυπνότεροι του κόσμου) θελήσουμε να κάνουμε ένα σημαντικό έργο μας πουλούν αυτή την τεχνογνωσία πανάκριβα. Εαν έχουμε χρήματά την αγοράζουμε αλλιώς περιμένουμε 200 χρόνια ( όπως έγινε με την Εγνατία οδό ).

              Σχολιασμός


              • #8
                http://www.youtube.com/watch?v=2qrrI-ygHbU&feature=related

                Σχολιασμός


                • #9
                  Αρχική Δημοσίευση από Stam.andriotis
                  Epesa tuxaia panw se auto psaxnodas sto net....exei kaneis na dosei perissoteres plirofories?

                  Του Βαγγέλη Γκιάτα

                  Πράσινο φως φαίνεται να άναψε για το χιονοδρομικό κέντρο Κλεινοβού στο όρος Τριγγία στο Δημοτικό Διαμέρισμα Κλεινού, σύμφωνα με τον Δήμαρχο κ. Ζαχαράκη.
                  Ο κ. Ζαχαράκης, αποκάλυψε ότι το πρόβλημα που υπήρχε με την χρηματοδότηση χιονοδρομικών κέντρων επιλύθηκε.
                  Η δέσμευση του υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Γιώργου Σουφλιά για λύση όταν πέρασε από την Καλαμπάκα, πριν λίγες εβδομάδες.
                  Το χωροταξικό πρόβλημα επιλύθηκε και ο Δήμος ήδη άρχισε να κάνει τα τοπογραφικά της περιοχής.
                  Ο Δήμος σίγουρα δεν μπορεί να χρηματοδοτήσει πλήρως το έργο και έτσι ως δείχνουν τα πράγματα αυτό θα κατασκευαστεί σε συνεργασία με ιδιώτες.
                  Ο Δήμαρχος πάντως δημοσιοποίησε και τις προτάσεις που υπάρχουν για χρηματοδότηση.
                  Η αρχική σκέψη ήταν να γίνει χιονοδρομικό κέντρο, σκι λιφτ, αλλά και ένα ξύλινο χωριό, με 80 μεζονέτες όπως και ξενοδοχειακή μονάδα. Η πρόταση αυτή άγγιζε τα 32 εκατ. ευρώ και ως φαίνεται απομακρύνεται η υλοποίησή της.
                  Η δεύτερη πρόταση αφορά μικρότερες εγκαταστάσεις και κόστος κατασκευής 15 εκ. ευρώ.
                  Η τρίτη πρόταση σχετίζεται με μια μικρότερη επένδυση ύψους 6 εκ. ευρώ.
                  Και τέλος αν η χρηματοδότηση δεν είναι γενναία να κατασκευαστεί ένα κέντρο εκμάθησης χειμερινών σπορ.
                  Οι δύο τελευταίες προτάσεις φαίνεται ότι είναι πιο κοντά στα σχέδια υλοποίησης.
                  Ο κ. Ζαχαράκης είπε ακόμη ότι αυτή τη στιγμή είναι ευνοϊκή η κατάσταση από το γεγονός ότι ο υπουργός του Νομού κ. Χατζηγάκης είναι διατεθειμένος να βοηθήσει.
                  Υπάρχουν όμως και κάποιοι που δεν συμμερίζονται την αισιοδοξία του Δημάρχου.
                  Ο πρώην πρόεδρος Κλεινού κ. Κωστίκας θεωρεί ότι όλα όσα δημοσιοποίησε ο Δήμαρχος είναι λόγια-λόγια, και ότι τελικά δεν θα γίνει τίποτα αφού 5 χρόνια τώρα δεν έγινε κάτι.
                  Ο Δημοτικός Σύμβουλος κ. Ζαρόπουλος δυσπιστεί και αυτός με τα λεγόμενα του Δημάρχου καταγγέλλοντάς τον για ψεύτικες υποσχέσεις.
                  Ο πρώην πρόεδρος του χωριού Πίσπας Χρήστος είναι πεπεισμένος ότι η υπόθεση χιονοδρομικού κέντρου Τριγγίας είναι θέμα χρόνου να υλοποιηθεί. Απορρίπτει το γεγονός ότι μέχρι τώρα δεν έγινε τίποτα και αναφέρει μια σειρά έργων (ρευματοδότηση) που πραγματοποιήθηκαν.
                  Το σίγουρο είναι ότι η λειτουργία τέτοιου κέντρου στην περιοχή θα αναπτύξει όλη την επαρχία Καλαμπάκας.






                  Για αυτο το θεμα ειναι καταληλος να σου απαντησει το μελος ONLYSNOW μιας και εχει ασχοληθει με το θεμα "

                  Σχολιασμός

                  Working...
                  X